החוויה היוונית שלי

פלוטילת פסח במפרץ הסארוני – 2016

זו לא הפעם הראשונה שלי במפרץ הסארוני, ובטח גם לא האחרונה. ובכל זאת, החזרה לשם תמיד מעלה התרגשות מחד גיסה וחששות מאידך.

למה?

משום שלא משנה איזה מסלול עושים ואת מי פוגשים בדרך, יש שני דברים שתמיד יהיו נכונים לגבי המפרץ הזה:

1. המפרץ הסארוני מספק את החוויה הכי יוונית שאפשר לבקש.
2. הרוח במפרץ שמה פס על כל אתרי התחזית.

ברגע שמבינים את שני הדברים הפשוטים האלו ניתן לצאת למסע. מסע שלבטח ישלב בין השלווה היוונית לעוצמה של פוסידון וילמד אותנו ברכות שעוגן נעוץ ומפרש מצומצם הם חלק מהשגרה ומפרץ מושלם לא קיים רק באגדות. וכך יצאנו, 4 קטות מרן ו-4 מונוהולים ושני מדריכים חדורי מוטיבציה וסקרנות!

נחתנו ביום שבת  ב-07:30 בבוקר בשדה התעופה של אתונה. ב-09:30 כבר הגענו למרינה.
שם חיכה לנו יאניס, מנהל הבסיס, להוט לסיים הכל כמה שיותר מהר כדי שנוכל לצאת כבר באותו יום להפליג. החתימה על הטפסים הייתה ממש מהירה. אחרי שיחה קצרה עם יאניס ביצענו תדריך סקיפרים. בזמן שנשאר יצאנו למקצה אימונים, ועל הדרך הצלחנו לחשוף עוד מספר תקלות. גם האימון עצמו התגלה כחשוב מאוד. בערב אכלנו בטברנה קטנה ונעימה מול המרינה.

פלוטילת פסח במפרץ הסארוני – 2016

יום ראשון: המסע מתחיל

התעוררנו בשש במטרה להגיע לאידרה עד השעה 14:00.

האי אידרה הוא אי קטן וציורי שאפילו תעשיית הרכב לא הצליחה לחדור אליו, והתחבורה העיקרית היא חמורים  ו-Water Taxi. הבעיה העיקרית היא שמדובר במעגן קטן מאוד, לכן זה המעגן היחידי בו מקובל שאחרי שנגמר המקום היאכטות הקשורות הופכות לרציף "צף".

בכל אופן, מי שרוצה לתפוס מקום "הגיוני" במעגן צריך להגיע מוקדם יחסית, לכן היעד שלנו היה להגיע עד השעה 14:00. (בכל זאת, מדובר בהפלגה של כ-40 מייל).

ביציאה הייתה רוח ממש טובה. הרמנו מפרשים והפלגנו על 8 קשרים בצמצום ראשון - תענוג.

תחילת מסע במפרץ הסארוני

יום שני: זמן להתאפס

התעוררנו לבוקר רגוע מאוד. שתינו קפה והמשכנו לתדרוך בוקר. יצאנו ללא הסתבכויות. את הצהרים עשינו במפרץ הצפוני של האי הקטן בכניסה לפורטו חלי. היה מאוד יפה. משם המשכנו לפורטו חלי להישמר מהרוח החזקה בלילה. כשהגענו הייתה רוח במפרץ. פורטו חלי מקום מאוד מוגן וגדול. הרציף ארוך ובנוסף יש המון מקומות לעגינה חופשית. מילאנו מיכלים בעזרת משאית שהזמנו. בערב אכלנו בטברנה שהמליצו צוות מקומי. היה ממש נחמד. בנוסף יש מסעדות בחלק הדרומי על קו המים.

יום שלישי: לקרב יוצאים מוכנים

בגלל התחזית לרוח חזקה בבוקר עיכבנו את היציאה.

ב-07:30 יוני עשה שיעור יוגה. אחר כך עשינו תדריך סקיפרים וב-09:30 שיעור זריקת חבלים וקשירות. הגיעו די הרבה ומאוד נהנו.

יצאנו בסביבות 10:00 אחרי תדרוך להפלגה במז״א סוער. התחזית הייתה מלחיצה, אך בפועל הרוח לא הייתה עד כדי כך חזקה. פתחנו כולם חלוצים והפלגנו ביחד.  היה ממש כיף.

עצרנו לצהרים בדוקוס. מפרץ מאוד יפה. משם הפלגה קצרה להרמיוני כי גם היום הייתה תחזית לרוח חזקה. בכניסה התהפכה הרוח באופן מפתיע ועשתה הרבה גלים. בכל זאת נקשרנו כולם. יש הרבה בתי קפה על המים. בערב כבר אפשר היה לראות איך הקבוצות מתחברות. אנחנו ישבנו ביאכטה וניגנו בגיטרה, הילדים שיחקו והמבוגרים דיברו...

הפלגה בים הפתוח פולטילת פסח 2016

יום רביעי: סוף סוף מפרץ

קמנו לעוד שיעור יוגה

אחרי תדריך הסקיפרים עשינו תחרות מעניינת בזריקת חבלים וקשר הצלה. היה נחמד מאוד. קצת התחרטתי שלא קמתי לראות זריחה. לאחר התחרות יצאנו לעגינת צהרים באי הקטן לפני הפנייה. מפרץ מאוד יפה. לצערי נאלצנו להתעסק שם עם נזילת מים...

משם המשכנו למפרץ הרוסי. ההפלגה בתעלה בפורוס יוצרת פיתוי להקשר, אך אני החלטתי לוותר. מי שבכל זאת רצה, נקשר לארוחת צהרים. נקשרנו ים תיכוני ולאט לאט בנינו מבנה ממש יפה. המפרץ מדהים. יש חוף עם קיוסק קטן ובצד הדרומי יש עלייה לספסל שצופה על השקיעה.

בערב ירדנו עם הילדים לחוף ועשינו מדורה קטנה עם מרשמלו.

שיעור יוגה פלוטילת פסח

יום חמישי: קצת תרבות

אחרי תדרוך סקיפרים קיימנו את תחרות הדינגיס המסורתית. שתי יאכטות יצאו מהר והפליגו לואטי, מעגן קטן מול אפידברוס על החוף המערבי של חצי האי Methana. כל היתר ישירות לאפידברוס. הפלגת מנוע רגועה למדי בה למדנו כמה קרוב אפשר להתקרב לחוף ביוון. אחרי שסיימנו לקשור את כולם לרציף בבטחה הלכנו לתאטרון. היה ממש יפה. לאחר הביקור בתאטרון, החלטנו שיוגה לא מספיק לנו ופצחנו בשיעור אקרובטיקה.

בערב עשינו תדרוך סקיפרים מפוזר והחלטנו לצאת מוקדם כדי לנצל את היום לעוד מפרץ.

יום שישי: חוזרים הביתה

התחלנו יציאה ב-06:30 עם שחר. בדרך למפרץ ראינו הרבה דולפינים ואחד מהם אפילו נופף לי לשלום. הגענו למפרץ ב-10:00. מפרץ חמוד מאוד. ב-11:30 התחלנו לצאת לעבר המרינה. בערב נסענו למסעדה של תומס (חבר יווני שפגשתי לפני מספר שנים) בקלמקי. למרבה ההפתעה כולם עלו לאוטובוס שתומס ארגן די בזריזות (כנראה שהיו רעבים)המסעדה ממש יפה והאוכל היה מעולה! כולם נהנו מאוד. במיוחד כשתומס הוציא את הקינוחים. בהחלט סיום משובח לשבוע מדהים.

את היום האחרון בילינו באתונה היות ואת היאכטות פינינו בבוקר והטיסה רק בלילה.

בגלל החג הרחובות היו מלאים והיה מאוד שמח וצבעוני. אכלנו הרבה, טיילנו הרבה, קנינו מעט ובעיקר התעייפנו לקראת הטיסה.