ג'קי בן צבי, אוקטובר 2016

כבר בחודשי ההריון המתקדמים שלי, ניהלתי עם רועי, בעלי, את השיחה השנתית הקבועה שלנו – לאן נפליג השנה. מאז שאנחנו יחד  אנחנו משתדלים להפליג בחו"ל לפחות פעם בשנה, ולמרות הלידה המתקרבת, לא יכולתי לדמיין את עצמי יושבת שנה שלמה על היבשה מבלי להרטיב את הזימים! (במיוחד בזמן שרק בזה אני מתעסקת כל יום- כל היום בעבודה במחלקת חו״ל של דרך הים).

בהתחלה רועי היה מעט סקפטי; הוא הציע שקודם כל נברך לעולם את בתנו הבכורה, נבין קצת יותר את המשמעויות של התוספת הברוכה הזו בחיינו, ומה זה להיות הורים – ואז אולי נוכל להתחיל לדבר על הפלגה. הסכמתי עם דברי החוכמה שלו והנחתי את הנושא בצד.

בתחילת יוני נולדה גאיה, האוצר הקטן שלנו, ויצאתי לחופשת לידה. אני מודה שלקח חודש שלם עד שחזרתי לפנטז על הפלגה, ומהר מאוד כבר היה ברור לי שזה הדבר הנכון, והייתי לגמרי שלמה עם הרעיון של להפליג עם הקטנטנה. עד כמה מורכב זה כבר יכול להיות? היא עדיין לא זזה יותר מידי, אז חשבתי שדווקא עכשיו זה הזמן הקלאסי להעיז ופשוט לעשות את זה.

הצלחנו להלהיב את המשפחה כולה וסגרנו את ההפלגה תוך מספר ימים. הוחלט לצאת בשבוע של ראש השנה, אזור ההפלגה שנבחר היה המפרץ הסארוני ביוון – אזור קל ומוכר לשנינו, ובחרנו בכלי שייט מפנק למשפחה – קטמרן 39 פיט.

לקראת ההפלגה ליוון , התחלתי להכין את עצמי ואת הקטנה לשבוע בים. הצטיידנו בביגוד ארוך וקצר, בגד ים קטנטן, ציוד ציפה, ואפילו עשינו יחד כמה שיעורי שחיית פעוטות טרם היציאה. שיעורי השחייה מאוד הרגיעו אותי ואת רועי ולימדו אותנו כיצד אפשר להתנהג עם היצור הקטן הזה במים.

טסנו בשבת ה1.10 בטיסת בוקר של חברת התעופה היוונית Aegean Airlines. חברת התעופה אינה מספקת עריסה לתינוק ולכן גאיה ישבה עלי במשך כל הטיסה. צוות המטוס היה מאוד אדיב ומקצועי בהתייחסות אלינו והטיסה עברה בשלום. בשדה התעופה באתונה המתין לנו מיניבוס שהזמנו מראש דרך חברת ההשכרה – מומלץ. הגענו למרינה ולשמחתנו, על אף השעה המוקדמת, הקטמרן שלנו כבר הייתה מוכנה.

רועי ואני ניגשנו למשרד להסדרת הניירת בזמן שהדודה והסבתא השגיחו על הקטנה (הרי בשביל מה יש משפחה…), והמשכנו ישירות ליאכטה לבדיקה מערכות וציוד. החצי השני של הצוות נסע לקניות ולאחר מספר שעות יצאנו אל עבר העגינה הראשונה שלנו ללילה 🙂

מסלול ההפלגה על רגל אחת:

את הקטמרן של חברת ההשכרה Kiriacoulis קיבלנו במרינה Alimos Kalamaki. ביום הראשון בחרנו לעגינת צהריים במפרץ הצפוני של moni – קסם של מקום. אח"כ המשכנו, עברנו את תעלת פורוס היפה, הפלגה נינוחה עם אוזו, מוסיקה ואווירה יוונית נעימה. בסופה הגענו להידרה – שם העגינה (כרגיל) לא היתה פשוטה בכלל.  את ארוחת החג באותו ערב חגגנו במסעדת sunset restaurant ; מנות טעימות מאוד ואווירה מנצחת. בבוקר – יצאנו לטיול זריחה לתצפית. מדהים לראות את הידרה מתעוררת לחיים. למחרת, למפרץ צהריים עגנו ב-ormos skindos ,בחלקו הצפון מזרחי של האי דוקוס. אחה"צ הרמנו עוגן ובלילה עגנו בנמל בפורטו-חלי. למחרת הפלגנו לספטסס, שם נקשרנו לרציף המזרחי – עגינה צפופה… טיילנו בעיירה היפה, ואכלנו גירוס טעים. למחרת יצאנו לכיוון ארמיוני. בדרך עצרנו לטבילה לידak.aimilianos – פחות מומלץ. בארמיוני החלטנו לעגון מחוץ למעגנה על עוגן. לכפר ירדנו עם הדינגי. מקום קטן וחמוד עם קפה וגלידה לעניין. למחרת בדרכנו לפורוס עצרנו לטבילה במפרץ ליד האי ספטסס. בפורוס, תדלקנו את היאכטה במחיר 1.10 יורו לליטר. נקשרנו לרציף במקום שהיה חיבור למתח חוף. לקראת שקיעה טיפסנו אל השעון לראות את הנוף. ארוחת ערב אכלנו בטברנה של דימיטריס  –  ״gia mas״ (יאמאס). קלפטיקו מעולה ואווירה נעימה. בבוקר – יום הולדת שמח לרועי – יצאנו לטיול בוקר עם גאיה בעיירה, עשינו קצת קניות בסופר ובמאפייה הגדולה ליד הבי״ס. לאחר מכן יצאנו למפרץ באגיסטרי – עגינת צהריים נפלאה, כולם במים! סאפ, שנירקול, סטלבט על אבוב… משם המשכנו ללילה האחרון בחוץ – בואטי. עיירה קטנטנה וקסומה. מיטוס מהחבית, ארוחת ערב בטברנה ברציף.

לסיכום – למרות שבחרנו בעונת מעבר, נהנינו משבוע נפלא של רוחות קלות. עגנו לסירוגין במפרצים ובעיירות יווניות קסומות. נהנינו מהמטעמים היוונים המדהימים ואפילו ראינו מספר פעמים להקות דולפינים. גאיה הקטנה ישנה מעולה ביאכטה, הטלטולים עשו את העבודה, והיא הייתה אשת צוות למופת.  ביום שעזבנו את היאכטה, המשכנו ליום טיול באתונה. יום ארוך ולא פשוט עם הקטנה ולכן לקחנו דירה מ-airbnb באקרופוליס (מרכז העיר האתיקה) כדי לשים שם את הדברים, להתקלח ולנוח אחר הצהריים לפני טיסת הלילה. זו היתה אחת ההחלטות הגאוניות של הטיול ! אופציה שניה היא לטוס חזרה ארצה כבר בטיסת הלילה של שישי.

שני טיפים להורים הטריים:

1.       עגלת תינוק לא מתאימה לטיולים בשבילים הצרים, המתפתלים ואינם סלולים ברוב הכפרים והעיירות. מומלץ להצטייד במנשא טוב!

2.       בזמן העגינות גאיה היתה תמיד על אחד המבוגרים,  ולכן חשוב מאוד לטוס עם עזרה.